jom ikuti kisah saya.sorry jarang hupdate blog!..byaselah kan CANDIDATE SPM niey..doakan titew tau!
sorry yo!.bila mulut ingin berbicara tetapi lidah terasa kelu :)

Isnin, 20 Disember 2010

ade hikmah yg menanti..la tahzan

as salam to all blogger
 
hehhe..bwu ary nih na post kn kn..ape lah anis nih...ta pe ta pelah...td time saye berjalan jalan kat blog kakak yab bernama kak miza yusof nih..tetibe terbace artikel nih..rase cm terharu lah pulak..Mungkin korang semua dah pernah baca kan tapi tak kisahlah sekadar pedoman dan motivasi untuk kita semua...:')

Tak dinafikan memang sakit sangat bila kita putus cinta apatah cinta yang kita agung-agungkan putus ditengah jalan. Sedih, perit dan macam-macam benda yang kita rasa tak terluah dengan kata-kata. Tapi itu semua penawar dan petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang. Betul tak ?

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

Fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esok kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita lagi. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA.

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA. Sesungguhnya Allah telah menyusun yang mana lebih baek untuk hambanya.


best ta?klu best jgn malu malu LIKE ye

1 ulasan:

mizayusof berkata...

okay dear. share jelah. hehe :)
miza suka baca ayat ni. sangat bermakna.

pelangi