jom ikuti kisah saya.sorry jarang hupdate blog!..byaselah kan CANDIDATE SPM niey..doakan titew tau!
sorry yo!.bila mulut ingin berbicara tetapi lidah terasa kelu :)

Rabu, 15 Disember 2010

kalimah LA ILLAHA ILLALLAH



DENGAN NAMA ALLAH YG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Dr Anas bin Malik r.a meriwayatkan bhw baginda Rasulullah s.a.w. bersabda :
“ pd hr kiamat manusia berlari antara satu sama lain. Maka mereka dtg kpd Adam.
Hadzrat Adam a.s berkata : berilah syafaat untk kami kpd Tuhanmu. Dia berkata : aku bukanlah ahliNya, pergilah kamu kpd Nabi Ibrahim. Beliau berkata : aku bukanlah ahliNya ttp kamu pergilah kpd Nabi Musa a.s. krn dialah Nabi yg berkata-kata terus kpd ALLAH s.w.t. mereka berlari kpd Musa a.s . Nabi Musa berkata : aku bukanlah ahliNya, pergilah kamu kpd Nabi Isa a.s. krn dia adalah Ruuhullah & KalimatNya. Ttp dia jg berkata : aku bkn ahliNya. Pergilah kamu kpd Muhammad s.a.w. Maka mrk dtg kpdku & aku katakan kpd mrk bhw akulah yg berhak untk memberi syafaat. Aku meminta izin kpd Tuhanku & akhirnya diizinkan. Kemudian Dia mengilhamkan kpd ku untk memujiNya & aku memujinya dgn pujian & kalimat-kalimat yg diilhamkanNya. Akhirnya aku bersujud kpdNya. Maka dikatakan : Wahai Muhammad s.a.w. , angkatlah kplmu & perkatakanlah permohonanmu akn didengar, mintalah kamu akan diberi. Berilah syafaat! Syafaatmu akn diterima.


Maka aku berkata : Wahai Tuhanku (kasihanilah) umatku! Kasihanilah umatku! ALLAH berfirman : Pergilah, keluarkanlah drpnya sesiapa shj yg mana didlm hatinya terdpt iman sebesar biji gandum. Maka akupun pergilah mentaati apa y telah diperintahkan (mengeluarkan mereka dr api neraka). Kemudian Aku mengulangi lg dgn memuji ALLAH s.w.t dgn puji-pujian itu, kemudian aku bersujud dihadapanNya. Maka ALLAH s.w.t. berfirman : Wahai Muhammad! Angkatlah kepalamu, katakanlah perkataan mu akan didengar, & mintalah kamu akan diberi, & berilah syafaat, syafaat kamu akn diterima.


Kemudian aku berkata : Wahai ALLAH! (Kasihanilah) Umat ku! (Kasihanilah) Umattku! ALLAH berfirman : Pergilah & keluarkanlah sesiapa shj yg mempunyai iman didlm hati mrk lebih kecil, lebih kecil, lebih kecil dr biji sawi. Keluarkanlah dia drp api neraka, dr api neraka, dr api neraka. Maka pergilah & aku akan lakukan apa yg diperintahkan. Kemudian aku mengulangi pujian-pujian tersebut buat kali yg ke-4, kemudian aku akhiri dgn bersujud. ALLAH s.w.t berfirman : Wahai Muhammad! Angkatlah kepalamu & katakanlah, erkataanmu akan didengar, & mintalah kamu akn diberi, & berilah syafaat, syafaat kamu akan diterima. Kemudian aku berkata : Wahai Tuhanku! Izinkanlah aku untk member syafaat kpd mereka yg pernah mengucapkan kalimah LA ILAHA ILLAH. ALLAH berfirman : Demi kehormatanKu, Demi KemuliaanKu, Demi KebesaranKu & Demi KeagunganKu nescaya akan Ku keluarkan drp api neraka sesiapa yg pernah mengucapkan LA ILAHA ILLAH. (H.R. Bukhari)
best ta?klu best jgn malu malu LIKE ye

Tiada ulasan:

pelangi